Reklam Çeşitleri Nelerdir?
Reklamı pek çok değişik bakış açılarına ve değişik ölçütlere göre sınıflandırmak mümkündür. Genel kabul görmüş ölçütlere göre sınıflandırılmış reklam çeşitleri şöyledir;
1-Yapanlara Göre;
* Üretici reklamı
* Aracı reklamı
* Hizmet işletmesi reklamı
2-Amacına Göre;
* Birincil talep yaratmayı amaçlayan reklamlar
* Seçici talep yaratmayı amaçlayan reklamlar
3-Hedef Kitlesine Göre;
* Tüketicilere yönelik reklamlar
* Dağıtım kanallarına yönelik reklamlar
* Endüstriyel reklamlar
4-Taşıdığı Mesaja Göre;
* Mal reklamı
* Kurumsal reklam
5-Zaman Kriterine Göre;
* Hemen satın aldırmaya yönelik reklamlar (Doğrudan reklamlar)
* Uzun dönemde aldırmaya yönelik reklamlar (Dolaylı reklamlar)
6-Coğrafi Kritere Göre;
* Bölgesel reklam
* Ulusal reklam
* Uluslararası reklam
* Global reklam.
REKLAMCILIKTA RENKLER:
Renkler hayatımızın parçası. Peki renklerin hayatımızı nasıl etkilediğini biliyor musunuz? Renk seçiminin kimi zaman karakterimizi yansıttığından ya da seçtiğimiz rengin bize olumlu ve olumsuz etkileri olduğundan haberiniz var mı?
KIRMIZI : Bu renk canlılık ve dinamizmle ilgili bir renktir. Mutluluğu temsil eder. Kırmızı renk, fiziksel olarak; ataklığı, canlılığı ve duygusal bağlamda; bir işi sonuna kadar götüren azmi ve kararlılığı gösterir.
İştah açar. O yüzden dünyadaki gıda firmalarının çoğu logosunda kırmızıyı kullanır. Kırmızı tansiyonu yükseltir, kan akışını hızlandırır. Yanlış bir inanış vardır; boğaların kırmızıya saldırdığı sanılır. Oysa boğalar renk körüdür. Kırmızıya değil, kendilerine sallanan koyu renkli beze saldırır.
YEŞİL : Duygusal olarak bizi en çok etkileyen bir organımız olan kalp organının , bu rengin yaydığı enerji alanında olduğu düşünülür. Doğanın ve baharın rengidir. Güven veren renktir. O yüzden bankaların logolarında hakim renktir. Yeşil yaratıcılığı körükler. Bu yüzden büyük lokanta mutfaklarında yeşil tercih edilir. Hastanelerde de yeşil rahatlatıcı özelliği nedeniyle kullanılır. Yeşil alanda insanların daha az mide rahatsızlığı çektiği saptanmıştır.
SİYAH : Duygusallığı ve hüznü simgeler. Gücü ve tutkuyu temsil eder. Bizde ve batıda siyah matemi temsil ederken, Japonya'da siyah mutluluktur. Siyah fonda kullanılırsa karamsarlığı çağrıştırır. Einstein konsantre olabilmek için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan odaları tercih ederdi.
MAVİ : Vücudumuzda boğaz bölgesini yansıtan bir renktir. Mavi renk gökyüzünün ve geniş ufukların, denizin simgesidir. Sınırsızlığı ve uzak bakışlılığı simgeler. Huzuru temsil eder ve sakinleştirir. Araplar mavinin kan akışını yavaşlattığına inanır, nazar boncuğu o yüzden mavidir. Batıda intiharları azaltmak için köprü ayaklarını maviye boyarlar. Duvarları mavi olan okullarda çocukların daha az yaramazlık yaptığı saptanmıştır.
LACİVERT : Kozmik renk olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği simgeler. O yüzden dünyadaki firmaların yarıdan fazlası logolarında laciverdi kullanır. Lacivert giyen kişiler kendilerini çok daha karizmatik ve inandırıcı hissederler. İnsanların üzerinde başarılı ve güçlü imajı bırakır.
MOR : Eskiden beri ihtişam ve lüksün son basamağı olarak düşünülür. Tarih , yüksek sınıfların, saray mensuplarının daima morla bezendiklerini kaydeder. Nevrotik duyguları açığa çıkardığından, insanların bilinçaltını korkuttuğu saptanmıştır. İntihar edenlerin beğendiği renktir.
PEMBE : Uyum ,neşe , şirinliğin ve sevginin simgesi. Rahat hissettiren ve dinlendiren bir renktir. Bu yüzden bazı büyük mağazalar tezgahtarlarına pembe üniforma giydirir ki, müşteriler kendilerini rahat hissetsin diye. Pembe aynı zamanda çocuk rengidir.
SARI : Sarı zeka , incelik ve pratiklikle ilgilidir. Toplumsal yaşamı ve birlikte çalışmayı yansıtan bir anlamı vardır. Geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin sembolüdür. Dikkat çekiciliğinden dolayı dünyada taksiler sarıdır. Sarı ayrıca hüzün ve özlemin rengidir. Sonbaharın tüm hüzünlü güzelliğinde onun her rengini izlemek mümkündür. : Temizliği ve saflığı temsil eder. İstikrarı, devamlılığı simgeler. Politikacılar beyazı pek severler, çünkü temiz, dürüst izlenimi vermek isterler...
KAHVERENGİ : Gerçekçiliğin, plan ve sistemin rengidir. Kansas Ünv.'de bir sergide, duvarların rengi değiştirilebilir hale getirilmiş. Fonda beyaz kullanıldığında insanlar sergide yavaş hareket etmiş. Fon kahverengiye döndüğünde ise insanlar müzede daha çok yeri daha az zamanda gezmişler. Kahverengi insanı hızlandırır. Bu yüzden fastfoodlar iç mekanda kahverengi kullanır. Kahverengi toprak rengidir. Kıyafetlerde pek tercih edilmez, çünkü kahverengi giyen insanlar kalabalıkta dikkat çekmezler.
Listeleme Reklamları, 4 farklı seçenek halinde sunulabilir:
Süper: Ürününüz Süper ikonu ile listeleme sayfasında üst sıralara yükselerek benzerleri arasından kolayca sıyrılır.
Arka Plan: Ürün başlıkları koyu renkle görüntülenir ve alıcılar tarafından hemen fark edilir.
Alt Başlık: Ürününüze alt başlık ekleyerek alıcılara detaylı bilgi verebilir ve ürününüzün daha fazla tercih edilmesini sağlayabilirsiniz.
Üstelik artık alt başlık alarak da ürününüzün listelemede üst sıralara çıkmasını sağlayabilirsiniz.
Koyu Renk: Ürününüz, farklı bir arka plan ile gösterilir, diğerleri arasında ön plana çıkar.
Reklam; mal, ürün ve hizmetin tanıtılacağı tüketicilerin ya da hedef kitlesinin kolaylıkla anlayabileceği bir dille ifade edilmelidir. • Tüketicileri doğrudan etkileme özelliği olmalıdır. • Kısa, öz , anlaşılır ve hedef kitleye bilgi verir nitelikte olmalıdır. • Yasalara uygun, dürüst, genel ahlak kurallarına uygun ...
Reklam, markaya değer katmak, markayı konumlandırmak, marka farkındalığı yaratmak, kurumsal olarak izlenim, imaj ve itibar oluşturul masına yardımcı olmak adına da kullanılabilir.İyi bir reklamın özellik leri şöyle olmalıdır: 1. İlgi çekici 2. Şaşırtıcı 3. Özgün 4. Bir kere kullanmaya yönlendirici 5. Reklamın ...
En iyi reklam kampanyaları, derin psikolojik sezgiler sonucu ortaya çıkar. Hedef kitlenizin kendileri ile özdeşleştirecekleri hikaye anlatımı yoluyla reklamınızın paylaşılmasını ve daha fazla insana ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Böylece daha güven veren bir marka haline gelirsiniz.
İyi bir reklam, ana teması iyi belirlenmiş, reklam için ayrılan bütçeyi etkili bir şekilde kullanabilen ve bu bütçeye en uygun kanallar ile en etkin, en dikkat çekici